Other activities

■ユーファクトリー / U-FACTORY

自分の描いたイラストが動かせたり、自分が描いたキャラクターでゲームを作ったりできたら・・・そんな発想がきっかけで1997年に設立したマルチグラフィックアートスタジオ U-FACTORY。主にCD-ROM制作、デジタル放送用コンテンツ制作、システム開発、WEB制作、iPhone/iPadなどのアプリ開発をおこなう。 学研マルチメディア図鑑、トヨタ自動車営業販促用CD-ROM、ファミマドットコム、TSUTAYA CINEMA HAND BOOKなどのCD-ROMタイトル制作に携わる。現在は代表取締役として就任。

Hirayama established a digital content pruduce studio named U-FACTORY in 1997. The main fanction of this company is to produce Yuji Hirayama’s art world into digital contents such as websites, iPhone/ iPad Apps, and CD/DVD-ROMS. its clients are mostly major Japanese comapnies, such as Yamaha, Toyota, Tsutaya, Menicon, Gakken, Benesse corp.

■ジョイントワークス / JointWorks

横浜市をベースに展開している様々なクリエイターやデジタルコンテンツ制作に携わる企業のネットワーキングをおこなう団体。横浜でのコンテンツ産業の発展、人材育成、コンテンツの普及を軸に活動をおこなっている。横浜市と共に横浜市のデジタルコンテスト・クリエイティブフェスタ横浜やこどもデジタルアート教室を開催している。現在は代表として、運営をサポートしている。

As well as to pursue the creation of their own, Hirayama to establish an organization, named JOINTWORKS, to make a network of IT companies along with the creators and Yokohama. He currently serves as the representative. in last 10 years, Jointworks has held a contest such as digital content and held digital workshops with the City of Yokohama to foster the creators of the young.

■デジタルワークショップ / Digital Workshop

ジョイントワークスおよび単独にて定期的に開催しているデジタルワークショップ。こども、学生、若手のクリエイター、一般の方に向けたワークショップの目的は、コンピューターを使って何かを作るといった楽しみや、スキルアップを目指していただきます。2009年より海外でのデジタルワークショップ展開をスタート。

In order to get enjoying digital art to a lot of people, for the digital content industry as a whole swells more, Hirayama has been held together with Yokohama digital art various events since 2004. Also over the four periods from 2004 for the young artist, I worked as Chairman of the Executive Committee.